پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2793
-
الف
+

معرفی برندگان جایزه بریتیش کلمبیا

برندگان بخش‌های مختلف جوایز معتبر ادبی بریتیش کلمبیای کانادا معرفی شدند.

برندگان بخش‌های مختلف جوایز معتبر ادبی بریتیش کلمبیای کانادا معرفی شدند.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از نشنال پست، برندگان جوایز کتاب بریتیش کلمبیا ۲۰۱۷ در هفت بخش معرفی شدند.

در میان برندگان این جوایز جایزه بیل دوتی که جایزه منتخب کتابفروشان است و به ناشر یا نویسندگان خالق بهترین اثر تعلق می‌گیرد، به کتابی با عنوان «خاکستر سوخته: مدیتیشن یک سرخپوست بومی» نوشته نویسنده فقید ریچارد واگامس تعلق گرفت. این کتاب مجموعه‌ای از واکنش‌های شخصی نویسنده به مسایل پیرامونی است. او ۱۰ مارس ۲۰۱۷ در ۶۱ سالگی درگذشت.

جایزه ادبیات داستانی اتل ویلسون که به بهترین اثر داستانی تعلق می‌گیرد به نویسنده کتاب «سنگینی چیزهای شناور» یعنی جنیفر مانوئل اهدا شد.

در بخش جایزه رودریک هیگ-براون که به بهترین کتاب درباره منطقه تعلق می‌گیرد نویسنده کتابی که بیش از همه به درک منطقه بریتیش کلمبیا کمک کرده یعنی نیلجی. استریت برای «نقشه برداری راه من به خانه: تاریخ گیتکسان» به عنوان برنده انتخاب شد.

در بخش جایزه هوبرت اوانز که به بهترین اثر غیرداستانی سال تعلق می‌گیرد، به دبورا کمپل برای «ناپدید شدن در دمشق:داستان دوستی و بقا در سایه جنگ» تعلق گرفت.

جایزه دوروتی لایو سی نیز که به بهترین اثر شعر تعلق می‌گیرد به آدل بارکلی برای «اگر در قفس بودم برای رسیدن به تو بیرون می‌آمدم» رسید.

جایزه کریستی هریس برای بهترین کتاب تصویری کودکان به مونیک گری‌اسمیت که در ویکتوریا زندگی می‌کند برای خلق بهترین کتاب مصور کودکان اهدا شد. کتاب او «قلب من پر از شادی است» به تصویرگری جولی فلیت این جایزه را برای وی به ارمغان آورد.

در بخش جایزه شیلا اگوف نیز که به بهترین اثر داستانی غیرتصویری کودکان تعلق می‌گیرد، لین لارنس برای «درخت اسکلت» به عنوان برنده انتخاب شد.

جایزه ویژه فرماندار به عنوان دستاورد ادبی درخشان نیز به داگلاس کاپلند اهدا شد.

در قالب این جوایز در مجموع ۱۴ هزار دلار به برندگان آنها اهدا شد که سهم هر نویسنده ۲ هزار دلار بود.

جوایز کتاب بی‌سی(بریتیش کلمبیا) از سال ۱۹۸۵ ایجاد شده و برای گرامیداشت دستاوردهای ادبی نویسندگان و ناشران این منطقه از کانادا هر سال اهدا می‌شود.

جوایز بریتیش کلمبیا که در بخش داستانی، جایزه غیرداستانی، جایزه کتاب کودک و جایزه کتاب مصور کودکان و بخش شعر اهدا می‌شود، در هر بخش نامزدهای خود را معرفی کرد.

هر سال پیش از اعلام اسامی و در ماه آوریل شماری از فینالیست‌های این جوایز، در قالب یک تور در سراسر ایالت بریتیش کلمبیای کانادا حضور می‌یابند و آثارشان را به مردم معرفی می‌کنند.

هفت جایزه به اضافه جایزه ویژه فرماندار هر سال در جشن کتاب بریتیش کلمبیا به برگزیدگان اهدا می شود. این جایزه از سوی انجمنی غیرانتقاعی شامل اعضایی که شامل نویسندگان و ناشران است اهدا می شود.

جایزه ملی بریتیش کلمبیا که به بهترین کتاب غیرداستانی سال کانادا تعلق می‌گیرد با جوایز بی. سی فرق می‌کند.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر